2009. december 10., csütörtök

Aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli...

így szól a közmondás. Kaptam kishalakat egy nagy ho-ho-horgásztól. Előzőekben meg nyálcsurgató fotókat az elkészítés lehetőségeiről pl. "halcips" vagy "egyfalatazegész" vagy "falatharmincért". Az utóbbit készítettem el, alig egy órányi pucolás után, de az eredmény megérte!

Nem csak a kulináris élményre,a "ragadozóénem" az együttérzésre is gondolt, ime ez a vers:
Romhányi József Hal-dal

Egy pontyporonty s egy kiscsuka kiúszott a nádhoz,
hátha e kis kaland finom vacsorát hoz.
Meg is láttak ott egy ingerlő csalétket,
mely a parton ülő horgászban ért véget.
- Bekapom! Ez finom falat!
- mondta volna a víz alatt
a ponty, hogyha
a pongyola
természet nem teszi némává a halat.
- Csak kapd! - biztatta volna menten
a közismerten
rosszmájú csuka.
- Csak a
végén meg ne bánd,
mert a horgász veleránt!
- És ha kiránt?
Kis hal iránt
irgalmas a rendes pecás,
s még nem vagyok negyvendekás.
- Sületlenség! - szólt a márna.
- Ki lenyelné, pórul járna,
mert aki bekapja az ellenség horgát,
annak bizony elvágják a torkát.
- Ugyan menj a víz alá! - förmedt rá a ponty -,
ilyen olcsó közhelyeket nekem ne is mondj!
Be is kapta a csalétket sebtiben,
aztán kisült az igazság. Tepsiben.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Egyetértek ! - bár... ha ehhez hasonló fotókat csinálok (készítek) én bizony -dafke_ a közelébe rakom az üvegeket is !- [ valami... sárga...moszatos (?) pohárnyi ital ?- az mi ott ? - ]
Nem feledni : (bár boros téma !)
Milyen a búvárbor ?
Lemegy...körülnéz...és feljön !
Vagy a "guggolós bor ?" = ezt általában többen tudják.... ( dafke nem írom meg!)
Soha (!) ne kopogtass más pincéjében hordókat ! Kb. akkora "neveletlenség" ?- .... mint "vendégségben az illető könyvespolcát "böngészni" ! - stb. [ jaj, de sok embert megsértettem én ezzel ?- bár csak tőlem tudták meg ezeket!...) :-) - és ne feledjétek ! =
" A moha déli oldala mindig É-i irányt jelez ! " - vagy valami ilyesmi...)