2009. december 22., kedd

Hó,hó,hó, mindent takaró....













Gazdag Erzsi: Cinege etetés
Hej, télidő, hej, zord idő
Elkéne most a hócipő!
Ha volna hozzá ködmön is,
S ha már kívánok, sapka is!

- sóhajt a kis madár,
Míg ablakpárkányomra száll.
Kopogtat: Kopp-kopp, hallod-e?
Ablakodat kinyitod-e?

Adsz-e ebédre jó magot?
Már három napja koplalok.
Fáztál-e télen éhesen?
Én ázom-fázom s éhezem.

Már nyitom, nyitom, cinege,
Gyere, meleg van idebe!
Itt van szalonna, friss köles,
Csak válogass, csak csipegess!

Odább hussan a kis bolond,
És csupa félés, csupa gond.
Kiszórom a magot neki.
Rám pislog, aztán fölszedi.

4 megjegyzés:

Ábrahám Exit Béla írta...

Az alsó képet nagyon eltaláltad! Tetszik! :-)

aranyos fodorka írta...

Jó helyre tetted az etetőt, hogy "rálátsz" a gépeddel !

kyba írta...

Exit ezt az alsó képet a képszerkesztővel egy kicsit közelebb hoztam, valóban úgy látom, hogy nem romlott a kinagyított változaton.

kyba írta...

Aranyos... az ablakom alatt volt, de számítottam,arra,hogy piszkítani fognak és távolabb tettem az asztalt.
Először az ajtóban meglapulva figyeltem és fotóztam, később kimerészkedtem elég közel. Nagyon éhesek lehettek, mert nem repült el a mozgásomtól és egy várakozó rigó is nyugodtan figyelt a távoli fáról, míg sorra került.