2009. december 20., vasárnap

Nemzeti Színház...fogvacogtató hidegben...

ott jártam. Dideregve-ácsorogva, de kis idő múlva, már mindenről megfeledkezve hatalmába kerített a látvány, elkezdtem fotózni.
Különös érzés volt, egyedül a hatalmas térben, de furcsa mód még sem , megelevenedtek a színész óriások emlékével, akiket fiatal éveim során felejthetetlen színházi élményként ismerhettem.
Vissza nem térő élményként gondolok erre a napra. Kommentár nélkül, beszéljenek helyettem a képek .


" van aki hátulról jön előre..." én most így kezdtem


Az épület a különleges kert harmoniában...





Tükröződés rendkívüli esztétikai élményt nyújt...


Művészetek égisze alatt...



Básti Lajos és Kiss Manyi














Félig víz alatti teátrum...



Sinkovics Imre és Gobbi Hilda





Ruttkai Éva és Major Tamás







Sós Imre és Latabár Kálmán






Bessenyei Ferenc és .....?







A Nemzeti Színház elhelyezkedése és terei
A Nagykörút déli végétől a Lágymányosi híd felé gyalog tíz percre, vagy egy HÉV megállóra található színház építése Siklós Mária tervei alapján 2000. szeptember 14-én kezdődött és rekord idő – alig 15 hónap alatt – készült el. Az épület területe szabadtéri színpaddal együtt 20 844 négyzetméter és funkcionálisan három részre tagozódik. Az épület központi része a majdnem kör alaprajzú nézőteret és stúdiószínpadot magába foglaló épületrész, ezt veszik körbe a közönségforgalom helyiségei, valamint a nagyszínpadot „U” alakban szegélyező üzemi szárny. A harmadik rész az egészet körülölelő és a magyar színház- illetve filmvilághoz szorosan kapcsolódó park.
Inf: wikipédia

A kőben faragott főbejárat...

3 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Ragyogó jók a fotók ! Minden elismerésem, hogy ebben a szibériai időben volt kedved/türelmed hozzá !

Unknown írta...

Gyönyörű épület, annyira szeretném kívül-belül látni.

kyba írta...

Nagyon szeretném én is megnézni belülről és rengeteg kérdésem lenne még a külsőkről is. A mostani lehetőségeim szerint nem várható, hogy valamelyik esti előadásra eltudnék menni, mert a közlekedés részemről nem megoldott.Viszont a jegyárak sem az én jövedelmemnek megfelelők.
Nappal meg nem biztos, hogy megengednék a fotózást:-)))))