2009. december 2., szerda

Ráckeve régen és ma...














Gótikus stílusú görögkeleti Szerb templom.













A neogótikus Református templom és a Keresztelő Szent János Katolikus templom.












Az Árpád-híd 1897 szeptember 26-án avatták fel. 47 évig szolgálta a forgalmat, 1944.november 3-án a visszavonuló magyar csapatok felrobbantották. 1947-ben egy szegedi közúti híd anyagából építették újjá.1993-ban teljesen felújították.















A középkor polgári építészetének értékes alkotása volt 1440-es években épült, faragott kő boltozatú, gazdagon díszített ablakkeretű, barokk stílusban megújított Városháza.A századforduló szemével" elavult, a kor igényeinek nem megfelelő épületet a város vezetése lebontatta, helyére 1901-ben egy hatalmas kora szecessziós stílusú épületet emeltetett. A kibontakozó népi ihletésű szecesszió jellemző motívumai találhatók : a tulipán nyílik az ablakok felett.




6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyszerű! (bár én a régebbi képeket nézegettem szívesebben) - még,jó,hogy tudtam (régebbről) milyen Ráckeve zászlója!!!- (ma megnéztem hozzá a címert is)
Látom, (torony) óra van bőségesen,- vajon zenél is ?- mert ha nem, - vagy elromlana itt egy ajánlatom ! (nem azért mert ismerem... :-) anno érdeklődtem nála ,felvenne-e dolgozni ?- stb.)
Toronyóra javító
Érdemes megnézni a "különlegeségek" ( pécsi zsinagóga órája) - és a "zenélő órák" (pl. pécsi Városháza) - sajnos hangot most nem tudok mellékelni.
[ Pécsett vannak helyek, ahol nincs óra, de zenél egy szerkezet a ház tetején - stb. ]
P.s. : remélem a többi régi képet is megtaláltad.

Névtelen írta...

Bár nem ezt az oldalt kerestem volna ( van külön a bányászoknak) - itt van pár dallam :
Zenélő órák

Ha betöltődik, akkor (klikk) -re katt' és hallható - némelyik.
Aztán nem bömböltetni otthon ! :-)

Névtelen írta...

Bocs'
Zenélő órák (remélem)
[ hetente jár erre egy autó,- (tejet árulnak róla ! )- "zenéje : "Boci,boci, tarka..." ] -

kyba írta...

Bizony, Ráckeve címere és zászlaja nem az aminek látszik:Ráckeve város
A címer színezése: vörös pajzsban az Árpád-házi ezüst (fehér) sávozat, ezüst (fehér) kard, fekete markolattal. A körirat szövege: Krisztus az én életem, békesség a kincs nekem. A városi címer középkori identitást hordoz.
Nagyon jó postot ajánlottál, meghallgattam a zenélő harang- és órajátékokat. Rengeteg van nálatok, a Pécsi városházán lévő Bányászdal rövidített változata nagyon kellemes. Nálunk a református templomon van elektromos zenélő óra , ami este 8 órakor Kodály Zoltán Esti dal..-át játssza. Viszi a víz a hangját, messzire elhallani.

kyba írta...

Erre is járhatna az a " boci,boci tarka"-as autó.:-)))))

aranyos fodorka írta...

Jók a képek ! Tényleg olyan érdekes a régi és mai képeket nézegetni ! Hát még ha az ember a valóságban is ismerte azt abizonyos helyszínt, s az élete folyamán változott. Néha /gyakran/ sajnálkozom, máskor meg azt mondom, hogy de hát mindig is ez volt, eltűnik a régi és jön valami más, valami új helyette.