2009. december 13., vasárnap

...kotyolás...Luca napján...

még a városi kisgyermekeknek is kedvenc rítusjátékaihoz tartoztak. A vissza-visszatérő dallam a szakrális varázs szavak rigmusa (kitty-kotty) és mellé a pásztor botos egyenletes ütem ez mind jól illeszkedik az óvodai népszokások felidézéséhez. Persze előbb a felnőtteknek kell megismerkedniük a jelentésével.
Egy kis jó kívánság mindenkire ráfér, válogassatok belőle:






2.Adja meg az Isten, kendtek ludjának
annyi zsibája legyen, mint a réten a fű - szál, fű - szál!
Refr.

3. Adja meg az Isten, kendtek diszna-
ja legyen egyik olból kifusson, a másikba befusson!

4. Adja meg az Isten, kendtek disznajának
akkora hája legyen, mint egy csö - bör, csö - bör!

5. Adja meg az Isten,
kendteknek annyi pénze legyen, mint a pely-va, pelyva!

6. Kendtek tikja
úgy megülje a tojást, mint én ezt a szal - mát, szalmát!

A kedvencem:

Doktor patika éhen haljon, barmuk a zsírtól megfulladjon,a gazdasszony sose lustálkodjon!



Luca napi szokások

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Bocs' ha későn szólnék:
Nálam nagyon bevált !

aranyos fodorka írta...

Vetettél búzát ? Nagyon reménykedem, hogy nekem az idei szebb lesz, mint a tavalyi. Rám férne egy jobb év...

kyba írta...

Sajnos nekem luca bevarrja a tyúkok fenekét, hogy ne tudjanak tojni.
Tegnap este Luca-napi táncház volt az Ács Károly Műv. házban, búzát ültettünk amihez mérőpálcát hajtogatott csillaggal a tetején szúrtunk. Miért? minden nap meglehet jelőlni mennyit nőtt a búzánk Karácsonyig! Ha kihajt!
Szép napot, és a lustálkodóknak, dologra fel!

Névtelen írta...

Hóhelyzet

Pécsett kb. 0 C°- kb. 1 cm. hó - kb. 12.30.óra óta szállingózik!- stb. (kezdetben csak szitált)
Lapátot/söprűt előkészíteni ! Fényképezőgépet is !
Reggel korábban kelni!
Más :
Búzát ültetni tudni kell! Én pl. 3 féle módon ültettem ! - valamelyik majd csak beválik! :-)