2009. április 2., csütörtök

Boldog születésnapot....

Köszöntöm a gyermekek és felnőttek nevében, további jó egészséget kívánva, a mi örök mosolygó, örök humorú, gyermekek nagy kedvencét Csukás Istvánt!

CSUKÁS ISTVÁN 73 ÉVES

1936. április 2-ikán született Kisújszálláson.

Apja keményen dolgozó, nehéz sorsú kovácsmester volt, műhelye kis házuk udvarán működött. Jellegzetes, a kun ősökre utaló arcvonásait édesanyjától, Varró Margittól örökölte. Az elemi iskolát szülőfalujában végezte, első meghatározó élménye az olvasás megtanulása volt, amelyről ma is úgy gondolja, hogy ez a legnagyobb csoda:

"Amikor megismertem a betűket, és elolvastam az első könyvet, más ember lettem! Rögtön tudtam, hogy a fejemben ész van és nem szilvalekvár! És hogy az eszemet mozgatni is lehet, és azt is el tudtam képzelni, ami a könyvben van. Működött a fejemben a képzelet-mozi. Oda tudok utazni, ahol még sohasem jártam, bejárhatom a világot a szobámban ülve."



A legkedvesebb gyermekverseim közé tartozik, nagyon jó dramatikus játékként előadható, az óvodások szeretik.


Ki ne ismerné? A ho-ho horgász, mely felnőttnek épp oly szórakoztató.


A szerelmes verseiből válogatva egy, ami nekem tetszik.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Nem ismertem a szerelmes verseit! Nagyon szép! Olyan, mint ő maga. Egyszerű, egyenes, tömör, megható, őszinte.

amari írta...

Én is inkább a gyerekverseit ismerem, illetve még ezt az egyet, melyet igen meghatónak tartok: "Istenke vedd térdre Édesanyámat".